Die Schrift

Die Schriftart von Namenszug und Rückennummer ist historischen Vorbildern entlehnt. Aus allen ehemaligen Bayer-Logos haben JAKO und Bayer 04 die Ziffer „4“ eines Logos aus den späten 1970er Jahren ausgewählt, die als Vorbild für Zahlen und Buchstaben auf den neuen Trikots diente.
„Werkself“

Ein Schriftzug auf der Kragen-Rückseite gehört zur sprichwörtlichen DNA eines jeden Trikots. Und so ziert auch die Jerseys von Bayer 04 Leverkusen der Aufdruck „Werkself“ in diesem Bereich. Der Schriftzug ist in der gleichen Schriftart gehalten, wie Rückennummer und Spielernamen.
QR-Code
Ein besonderes technisches Detail findet sich direkt unterhalb der Skyline-Grafik. Ein QR-Code führt Fans zu einem Countdown zum Bundesliga-Auftakt. Ab dem 1. Spieltag wandelt sich die Webseite in einen Treffpunkt für die Bayer 04-Community, auf der Fotos hochgeladen und Erlebnisse geteilt werden können. „Leverkusen war schließlich der erste Verein in Deutschland, der in seinem Stadion flächendeckend freies WIFI eingeführt hat. Deshalb passt dieser QR-Code absolut zur technisch innovativen Ausrichtung des Klubs“, sagt Trikot-Designer David Blanch.
JAKO Security Label

Das JAKO-Security Label zeigt dem Träger des neuen Jerseys der „Werkself“, dass er ein Qualitätsprodukt der Marke JAKO trägt. Es garantiert Bayer 04-Fans, im Stadion ein Originaltrikot zu tragen, dass der deutsche Mittelständler in Zusammenarbeit mit Bayer 04 Leverkusen entworfen hat.

Despite a major personnel shake-up in the summer, RB Leipzig have performed impressively this term. Ahead of matchday 15, coach Ole Werner's team are second in the Bundesliga with a three-point lead over their upcoming opponents Bayer 04. This Saturday, 20 December (kick-off: 18:30 CET), the Werkself are away to RBL who are strong at home. The lowdown on our next opponents.
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This year - for the third time - the parents of the Bayer 04 youth players from the U8 to U15 age groups once again took part in the WDR Christmas Miracle. Under the motto "Goals against hunger in the world - parents in goal!", they organised their own fundraising campaign to once again actively support the important WDR campaign. The sum of €3,420 was handed over at the Glashaus in Essen in the middle of the week during the live programme.
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On Tuesday evening, Bayer 04's main sponsor BarmeniaGothaer and its employees welcomed some very special visitors to the company's Christmas market at its headquarters in Wuppertal: Werkself players Robert Andrich, Mark Flekken, Loïc Badé, Jarell Quansah and Malik Tillman spent lots of time with Bayer 04 fans of all ages in the early evening – and also helped to serve drinks such as Glühwein (mulled wine) and delicious food.
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The Leverkusen eSports players picked up just one point on Tuesday 16 December in the remaining three matches of the online preliminary round of Showdown Three in the VBL Club Championship 2025/26. As a result, the #B04eSports team once again miss out on going through to the offline knockout phase and now head into the winter break.
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Bayer 04 Leverkusen has always stood for ambition, development, and progress. In recent years, these values have been reflected not only on the pitch, but beyond it. The Werkself continues to grow — regionally, nationally, and now more than ever internationally — and the recent visit from a delegation of our newest international fan club, Bayer4Arab, is a powerful example of this journey.
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